Akan Aku Cium Sepuas Puasnya

Sangat rindu kan nya..pasti akan aku cium baju terakhir yg aruah pakai, akan aku cium sepuas sepuasnya dan menangis semahunya, sehingga lelah itu habis… Tunggu mama…jgn lupa cari mama nanti,inilah coret Safura pada sekeping gambar Nur Aisyah yang telah dimuat naik di media sosial Instagramnya.

Tiada dalam dunia ini seorang Ibu itu yang sanggup kehilangan anak tercinta lebih-lebih lagi dalam kedaan sekelip mata.Pada tanggal 23 Ogos 2008 adalah antara tarikh yang pastinya tidak akan dapat dilupakan oleh penyanyi dan pelakon Safura Ya’cob. Tarikh dimana seorang ibu yang melahirkan anaknya yang bernama Nur Aisyah Mariam.

Pangilan nama Nur Aisyah adalah merupakan anak sulung hasil perkongsian hidupnya dengan suami, pelakon Sharonizam Noor. Namun, Tuhan lebih menyayangi Nur Aisyah. Nur Aisyah telah meninggaI dunia pada tanggal September 2011 akib4t dem4m p4na$ ketika berusia tiga tahun.

Safura yang dapat dihubungi yang berada di H0spitaI Ampang Puteri sedang menunggu jen4zah anaknya yang sedang dimandikan dan sempat menyatakan perasaan hibanya oleh kerana kehiIang4n anak secara mengejut.

Sebelum menyertai Gegar Vaganza (GV) musim kelima, Safura pernah memberitahu dia sudah lama tidak menyanyi pada acara besar selepas kehiIang4n anaknya itu. Masanya banyak diperuntukkan bersama keluarga di rumah. Semoga Safura dan suami sentiasa tabah.

AIIahyarh4m dik3bumik4n di Tanah Perkub0ran Islam, Masjid Al-Ridhuan, Hulu Klang dekat sini.Kehadiran Mariam selama tiga tahun dalam hidup mereka sekeluarga sudah cukup membahagiakan dan berdoa agar Allah mempertemukan mereka di Jannah suatu hari nanti.

“Saya tidak tahu dan tidak mampu berfikir ketika itu kerana semuanya mengejut. Apapun saya menyifatkan kehiIang4n Mariam adalah ketentuan dan suratan buat saya sekeluarga. Saya terima walaupun hakikatnya begitu pedih untuk ditelan.

“Saya memang tidak tahu tentang punc4 atas kem4tiannya kerana apa yang saya tahu, anak saya dem4m dan badannya sangat p4na$ sejak tiga hari yang lalu. Dengan Keadaan begitu Mariam saya hantarkan ke H0spitaI Ampang Puteri,ketika itu d0kt0r hanya mengklasifikasikan dem4m biasa. Peliknya selepas pulang dan mengambil beberapa ub4t yang diberi, suhu badannya tidak menurun.

Tambahnya lagi, “Justeru petang tadi selepas beberapa hari suhu badannya masih sama malah lebih t3ruk, saya bawa sekali lagi Mariam ke h0spitaI yang sama petang semalam. Namun selepas beberapa jam dir4wat, d0kt0r mengesahkan Mariam sudah meninggaI dunia dan tidak dapat diseIam4tkan. Jadi saya memang tidak tahu untuk menjelaskan bagaimana,” katanya yang tidak mampu memberi kenyataan lanjut oleh kerana tidak mampu untuk menahan perasaan seb4k.

Selain Mariam, Safura dan Sahronizam mempunyai tiga lagi cahaya mata iaitu Yusoff Firdaus, 9 tahun, Zara Nur Aisyah, 8 tahun dan Ariana Sofia, 4 tahun. Safura turut mempunyai dua orang anak lain iaitu Nurul Natasha, 24 dan Muhammad Daniel Khaqim, 18, hasil daripada perkahwinannya sebelum ini.

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .Jom Like Page Kami Juga Di Facebook KakiHavoc untuk dapatkan lebih banyak cerita menarik dari kami.

Sumber:monyethijau

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*